julfint

Julen är på ingång, nu är det mindre än en månad kvar. På mitt rum är här nystädat och jullampor och stjärnorna är uppe. För första gången i mitt liv så ser jag inte alls lika mycket fram emot julen som jag gjort alla andra år. Det kommer absolut inte bli någon vanlig jul, det kommer aldrig bli någon riktig jul utan farmor och farfar. Nej, det kommer det aldrig bli igen! Det kommer inte vara någon farfar som tar upp hela soffan och somnar, snarkar framför Kalle Anka, det kommer inte vara någon farmor som är helt förvirrad när vi spelar tärningsspelet. Ne, jag kommer aldrig få se hennes blickar, hans blickar, deras leénde mer, bara i mitt huvud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0