LONDON

Resan var underbar!

Hotellet var jättefint och frukosten var bara FÖR bra! Alldeles lagom. Vi bodde på Trafalgar Square, där det var folk hela tiden.. Det var fullt på gatorna en helt vanlig söndagkväll, helt annat mot Sverige.. Det var också musik överallt, så man var ganska trött efter..

lördagen kom vi till hotellet och checkade in, sedan var vi aphungriga så vi gick och åt. Det var annat mot Sverige (Sverige har högre ''klass'' på det hela), det var ingen sallad, och maten var ganska dyr. Det var resturanger överallt och det var många resturangkedjor som låg överallt. På kvällen tog vi tunnelbanan till ett spökhus. Det var tyvärr inte vad jag hade väntat mig, men det var väl intressant ändå. Det var om Londons historia, som dom spelade upp som skräck, t ex Sweeney Todd. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet.
 För att komma ihåg vart vi åkte ifrån (Charing Cross), så fick vi tänka på ''kärring cross''. ;)

Söndagen..
Shopping hela dan, vi handlade och handlade. Mycket att se på, vi var vid Piccadily Circus och på Oxford Street. Efter en heldag med shopping och massa kassar och ont i fötter och axlar gick vi och handlade lite snacks och dricka, det blev ca 6-7 kassar, och minus ca 1000 kronor i pappas plånbock. Ack ack. På kvällen gick vi till en resturang och åt, där vi nästan somnade. Tillbaks till hotellet och sova.

Måndagen..
Upp tidig, färdigpackat och redo för frukost. Sedan tog vi taxi från hotellet till tunnelbanan (vi märkte att taxi är billigare än tunnelbana och tåg). Sedan blev det lite till shopping på flygplatsen och spela upp alla mynten som var kvar. Tillbaka till Sverige, skönt.. och tyst.